Social media marketeer

Soort opdracht: interne opdracht
Geplaatst: 08.07.2019

OMSCHRIJVING

Je bent verantwoordelijk voor de creatie & het beheer van onze social media kanalen Facebook, Twitter & LinkedIn, Instagram en andere strategische relevante media. Je monitort dagelijks wat er over de klant wordt gezegd en zorgt ervoor dat de Voice of the Customer leeft binnen de organisatie. Je rapporteert aan de Social Media/E-services Manager.

Gewenste startperiode: 1/7/2019
Minimaal 4/5de basis

Taken Social
 Je staat dagelijks in contact met de social community & het webcare team dat rapporteert aan de Customer Service Teamcoach. Je zorgt ervoor dat de afgesproken KPI’s gehaald worden en challenged continu op de kwaliteit. Daarnaast stuur je wekelijks briefings (content planning/campagnes) door en zorgt ervoor dat de social webcare collega’s steeds snel een antwoord ontvangen bij klantvragen. Je bent tweewelijks aanwezig in ons contact center om het social webcare team continu bij te coachen.
 Je monitort, houdt vinger aan de pols en deelt de VOC met de organisatie
 Je houdt vinger aan de pols via social media en neemt deze insights mee om content te kunnen creëren en destilleren die toegepast kan worden op de customer journey.
 Je draagt actief bij tot het content platform project.
 Je maakt gebruik van social listening tools om customer insights te genereren
 Je monitort andere spelers en je doet aan benchmarking & concurrentieanalyses
 Je bent verantwoordelijk voor de editorial (content) kalender en werkt nauw samen het content management team + onze externe partner die samen met het bedrijf content creëert. Je bent hierbij ook verantwoordelijk voor de content redactiemeeting.
 Je zorgt voor engaging copy, video & visuals op de social media kanalen Facebook, Twitter, LinkedIn & Instagram. Hierbij houd je ook rekening met SEO. Je werkt een planning uit op lange termijn.
 Je denkt mee na over de globale strategie en rolt deze uit rekening houdend met de waarden van het bedrijf
 Je werkt vlot met social listening tools, stuurt de resultaten aan om de social presence te verbeteren. (Google Analytics, Engagor, …)
 Je maakt een maandelijkse rapportage met alle facts & figures die je deelt met de organisatie
 Je volgt actief de laatste opkomende social en online trends door relevante informatiebronnen te raadplegen.

Wat verwachten wij van jou:
 Je voelt je als een vis in het water op sociale media: Facebook, Snapchat, Twitter, Pinterest, Instagram…: ze hebben geen geheimen voor jou
 Je hebt minimum 3 jaar ervaring in Community Management.
 Je bent een taalpurist(e) en hebt een vlotte pen zowel in NL als FR.
 Je hebt oog voor detail
 Je hebt ervaring met social media listening tools (vb. Engagor)
 Je bent analytisch & kan makkelijk verbanden maken
 Uitstekende communicatievaardigen
 Je bent een natural networker
 Je kent alle tips & tricks van SEO en kan deze zelf toepassen
 Je bent een teamplayer maar kan ook zelfstandig werken

NAAM OPDRACHTGEVER

U dient in te loggen om gebruik te maken van Opdrachten.be.

OPMERKING

-

OPDRACHTRUBRIEK

Marketing, Communicatie en Sales

LOCATIE OPDRACHT

Kontich

PROVINCIE

Antwerpen

GEWENSTE REACTIES

Bedrag per uur

Reageren
U dient ingelogd te zijn om op deze opdracht te reageren: Inloggen